24 oktober 2013

Vilken Byxa, jag säger bara JUTE!

Denna byxa kom till butiken i förrgår. Själv har jag inte hunnit prova av den förens nu imorse.
Men vi har sålt bra av den på en gång så jag antog att det var något riktigt bra med den.
 
-Och jag säger bara det! Vilken byxa.
Så otroligt skön.
Den är blandat med ett material som heter JUTE, vilket är det som gör den så skön att ha på sig och även ger den en liiiiiten glansig yta.
 
Information om JUTE blomman.
Jute är en lång, mjuk glänsande vegetabilisk fiber som kan spinnas till grova, starka trådar.
Jute är regelbundet används i produktionen av kläder, speciellt tröjor och underkläder  Dess mjukt tyg struktur är känd för att vara mycket bekväm att den person som bär det, och därför har populariteten för jute kläder ökat kraftigt under det senaste decenniet.
 
Byxan var väldigt svår att få bra bilder på, men vet ni vad?  Detta är en byxa ni ändå måste komma in och prova för att förstå vilken känsla jag vill förmedla.
Pris 350 kr
 
Välkommen in och förtrollas av Jute byxan.
 
/Jenny
 





Inga kommentarer: